Soms krijg je een cadeau dat een wereld voor je opent. Dit was het geval toen ik enkele maanden terug van Jo een boekje cadeau kreeg.

Zij had mij al eens uitgebreid uit de doeken gedaan hoe leuk het wel is om te haken. En, het mooie van haken is ook nog eens “dat je het overal kan doen”. In de trein, voor de televisie, op de camping, allemaal plekken waar ik mij toch wel eens bevind en mijn naaimachine dan node mis. Ik luisterde haar verhaal aan, kocht een bolletje katoen en volgde de tips van ByMiekk, maar ik bleef het toch lastig vinden. Mijn sjaal werd een langwerpige driehoek en van de muts voor de baby kwam niets terecht.

Dit alles veranderde dus toen ik van Jo dit boekje kreeg: Eindelijk een naslagwerk met duidelijke uitleg. Binnen de kortste keren had ik de smaak te pakken. Ik oefende en oefende, maar dat was niet genoeg. Ik wilde Een Eerste Project.

Tja. Waarmee aan te vangen?

Hm. Nou.

(Nu moet ik hieraan toevoegen dat mijn keuze voor Eerste Projecten belabberd is. Ik sla direct door. Zo was mijn Eerste Naaiproject een tweepersoons gepatchworkte sprei voor op ons bed.)

Dus wat maak ik nu? Geïnspireerd op deze prachtige plaid een plaid voor onze bank. Tja. Het is even aanpoten (165 granny squares haken, EN aan elkaar zetten), maar dan heb je ook wat.

To be continued…

 

