Zoals ik al eerder schreef, had ik laatst een geweldige dag. Ik ontving namelijk niet één, maar wel twee pakketjes. Hoezee!
In het ene pakket zat geweldig snoezige kleding voor Lode.
Het andere pakket kwam van Yvestown. Zij gaf in heel september 20% korting op de wol en het katoen uit haar webshop en dat vond ik wel erg aantrekkelijk.

De aanleiding was dit:

Een muts die ik haakte voor Lode en waarvoor ik deze handleiding van AlliCrafts gebruikte. Zij heeft handleidingen voor verschillende maten. Ik gebruikte de peutermaat (na opmeting van het hoofd van de nogal grote Lode), maar die is toch iets te groot.

Enfin. Ik haakte dus deze muts. En – ja sorry, ik ben over het algemeen een bescheiden mens, maar nu – ik was behoorlijk fier op mezelf! Ik dacht: nu heb ik dus mooi iets gemaakt waar je (we) echt iets aan hebt! Een muts! En hij is warm, en nog leuk ook.

Voldoende reden om deze ervaring te repliceren. Heb ik even mazzel dat ik nog zo’n leuk kind heb. En die heeft een nieuwe jas (ook enig natuurlijk) en daarbij hoort ook een nieuwe muts, en een sjaal. Maar ja, de wol die ik gebruikte voor muts nr 1 was Cool Wool van Lana Grossa. Echt heerlijke, zachte, merinowol, en wasbaar enzo. Geweldig spul. Maar ook meer dan 5 euro per bolletje. Met die grote hoofden gaat het dan behoorlijk oplopen.

Vandaar dan ook dat ik heel blij was met de aanbieding van Yvestown. Ik kocht bij haar een behoorlijke lading wol – en ook wat katoen:

Doel: een (rode) muts en sjaal voor Kick, en een sjaal voor mezelf.

Met de blauwe wol ga ik nieuws proberen, namelijk: breien… So far gaat het redelijk, maar lang-zaam…

