Ik neem aan dat alle jongensmoeders deze wel kennen: de peepee-teepee. Uiteraard groots ingeslagen toen we wisten dat er nog een knul in aantocht was.

Maar nu we niet meer zo’n last hebben van sprinkling weewees en de kleine teepee’s in de prullenbak zijn verdwenen, kregen we eigenlijk wel zin in een grote teepee. Leuk, om op te zetten binnen of buiten, en dan indiaantje in te spelen.
Het toeval wilde dat ik ooit op Koninginnedag vier meter van een Laura Ashley-stofje had gekocht dat wel iets weg had van een indianenstofje (heel ver weg dan). Ik wilde er eigenlijk een tafelkleed van maken, maar wij gebruiken praktisch nooit tafelkleden, dus dat leek me zonde van al dat werk (…). Nu het stofje toch werkloos in de kast lag kon ik er net zo goed een teepee van maken.

En zo geschiedde.

