Zoals al aangekondigd, ben ik onlangs ook begonnen met breien. Dat begon uiteraard met een hoop gevloek en getier en vooral veel flashbacks naar eerdere pogingen, zo’n 20 jaar terug, toen ik steevast om de paar naalden een steek liet vallen.

Maar uiteindelijk, na wat geoefen, had ik de slag te pakken en breide voor Kick een sjaal.

Het is natuurlijk betrekkelijk simpel geworden, ik ben niet voor niets een beginner, maar, al zeg ik het zelf, ik vind hem best leuk. En hij is nog ‘zelf ontworpen’ ook. Ik zocht namelijk naar een simpel patroon, maar vond niets en verzon toen zelf maar wat.

Ik gebruikte een dubbele draad en breide aan de uiteindes 14 naalden de gerstekorrel-steek, en daartussen 40 keer een brede ribbelsteek (meer informatie hier: http://www.allesoverbreien.nl/breisteken.html).

Het enige minpunt is dat de sjaal omkrult. Dat heb ik enigszins opgelost door de sjaal te blocken, maar in het vervolg pas ik het patroon aan. Dat schijnt beter te werken.

